Perustason koulutus

Tarjoamme logistiikan perustason ammattipätevyyskoulutusta:

Koulutuksen voi osallistua myös jo meneillään olevassa koulutuksessa
Kysy lisää alkavista tai meneillään olevista koulutuksista: (02) 438 3955.

• Olet saanut C1- tai C -luokan ajo-oikeuden 10.09.2009 jälkeen, ilman logistiikan perustason koulutusta, ja sinulla ei ole kuorma-autonkuljettajan ammattipätevyyttä.

• Olet saanut D1- tai D -luokan ajo-oikeuden 10.09.2008 jälkeen, ilman logistiikan perustason koulutusta, ja sinulla ei ole linja-autonkuljettajan ammattipätevyyttä.

Saadaksesi pätevyyden voimaan, sinun on suoritettava perustason tavara- tai henkilöliikenteen ammattipätevyyskoulutus ja -koe.

Ajo-oikeus ja ammattipätevyys

Suoritettu perustason ammattipätevyyskoulutus vaikuttaa siihen minkä ikäisenä henkilö saa ajaa tietyn ajo-oikeusluokan ajoneuvoa ammattimaisesti.
Kuljettajien vähimmäisiät ovat seuraavat:

C/CE

18 v. jos perustason ammattipätevyys hankittu 280 h koulutuksella
21 v. jos hankittu 140 h koulutuksella

C1/C1E

18 v. 140 h koulutuksella

D/DE

21 v. jos perustason ammattipätevyys hankittu 280 h koulutuksella
23 v. jos hankittu 140 h koulutuksella

D1/D1E

21 v. 140 h koulutuksella

Poikkeukset:

D/DE-luokan ajoneuvoa saa kuljettaa paikallisliikenteessä säännöllisillä, enintään 50 kilometrin pituisilla reiteillä 21 v. 140 h koulutuksen jälkeen.
Logistiikan perustutkinnon, linja-autonkuljettajan koulutusohjelman (3 vuotta, 120 ov) kautta 18-19-vuotias saa kuljettaa paikallisliikenteessä säännöllisillä, enintään 50 kilometrin pituisilla reiteillä ja siirtää D-luokan ajoneuvoa ilman matkustajia.
Uusien kuljettajien on osoitettava ammattipätevyys, joko ammattipätevyyskortilla tai ajokorttiin tehtävällä merkinnällä, koodi 95.

Jos henkilö on jo suorittanut perustason ammattipätevyyden koulutuksen kautta (280 h tai 140 h), on hänellä oikeus pätevyyden laajennukseen.
Tällöin koulutuksen kesto on joko 70 h (jos aiempi koulutus 280 h ) tai 35 h (jos aiempi koulutus 140 h).

Ilmoittaudu kurssille

Soittamalla:

Tai sähköisellä lomakkeella:

Täytä lomake Katso tästä koska seuraava kurssi alkaa

Kaikki kurssihinnat sisältää alv 24%

Mahdolliset lisäkustannukset kurssimaksun ulkopuolella:
* lääkärintodistus
* passivalokuvat
* mahdolliset lisäajotunnit sekä ajoneuvon vuokraus uusintakokeeseen
* teoria- ja/tai ajokokeen uusinnat (hinnasto: ajovarma.fi)

Pidämme oikeudet mahdollisiin muutoksiin hinnastossa.